22 Ağustos 2011 Pazartesi

CEVİZLİ GÜLLAÇ





Güllacı herkes severmi bilmiyorum, ben pek sevmem ama kendim yaptım diye söylemiyorum bu güzeldi;) öyle tarifi uzun uzun anlatmayacağım, zaten paketlerin arkasında tarifi yazıyor. Ben değiştirdim orası başka;) pakette 16 yaprak güllaç vardı, tarifde 4 lt süt yazıyordu ben 2 lt kullandım, şekeride 2,5 sb kadar kullandım. siz çok sütlü ve şekerli seviyorsanız ona göre koyarsınız;) tarife gelince;
Sütü şekerle beraber kaynatın, eli yakmayacak sıcaklığa getirin. Büyük bir tepsiye 1 kepçe süt döküp güllaç yaprağını koyun 1 kepçe daha süt dökün elinizle iyice yedire yedire orta kata gelip ceviziçi serpiştirip diğer yapraklarlada aynı işlemi yaypıp kalan sütüde üzerine döküp, sütünü çektikten sonra üzerini streç filmle kaplayıp buzdolabında soğumaya bırakın. iftardan sonra afiyetle yiyin;) herkes çok beğendi, hem hafif hemde enfes bir tatlı, daha ne olsun, dimi ama;)
Afiyet olsun.....

8 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

evet her yapılan güllaç güzel olmuyor bende güzelse yerim, güllacın gayet güzel görünüyor ellerine sağlık ...

Unknown dedi ki...

Ben çok severim ama bu sene yiyemedim.
Ramazan bitmeden yapmalıyım.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

YASANILAN COK BUYUK ACILARDAN SONRA DONDUM....SENI COK OZLEDIM www.ozlemcan.blospot.com

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ramazan deyince insanın aklına ilk gelen tatlılardan. Ellerine sağlık cnm sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım güllaca bayılırım ellerine sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

En sevdiğim tatlıdır, Ramazan gelse de bolca yesek diye hayal kurarım hep :))
Ellerine sağlık canım..

Şirince Tatlar dedi ki...

mrb güllacı ben de pek sevmem..ama bu resim çok nefis görünüyor..vişneyle süsleyince de çok güzel görünüyor..ellerinize sağlık bayıldım:))

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bende en sonunda yaptim gullacimi :) artik rahat bitirebilirim Ramazani
seninkide cok guzel goruuyor ellerine saglik

Blog Widget by LinkWithin