20 Kasım 2008 Perşembe

GARNİTÜRLÜ BÖREK VE ARPA ŞEHRİYE SALATASI

Bu tarifi PDÇS30 susamçörekotu' na gönderiyorum, arkadaşımıza daveti için tşk edip kolaylıklar diliyorum.....



Bu böreğin tarifini vermeye gerek varmı bilmiyorum ama kısaca anlatayım;) yağlanmış tepsiye yufkayı koyup üstüne süt, su ve sıvı yağlı karışımından koyup onun üstünede yufkayı serip devam ediyoruz, yarısına gelince garnitürleri ekleyip yine yufkalarla aynı işlemi tekrar ediyoruz, en üste gelince kesip yumurta ve sıvı yağlı karışımı sürüp üstünede çörekotu....önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz....



Sıra geldi arpa şehriye salatasına;) öncelikle arpa şehriyeleri tuzlu suda ve birazda sıvı yağ ekleyip haşlayıp soğuk sudanda geçirip, kornişon turşu, hazır közlenmiş biberlerleri, maydanoz, biber turşu....bunları küçük küçük doğrayıp arpa şehriyelere ekleyip tuzunu, limon suyunu ve sıvı yağını ekleyip güzelce karıştırıp servis tabağına alıyoruz, istenirse sarımsaklı yoğurt ve mayonezde eklenebilir, tamamen arzunuza kalmış birşey, ben böyle daha çok seviyorum;)
Afiyet olsun.....

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Değişik salataları severim, ben de ara ara değişik salatalar yaparım. Böreğin ve salatan nefis görünüyor.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık cnm nefis olmuşlar
sevgiylekal

Adsız dedi ki...

HAYDİ KIZLAR ETKİNLİĞE
Sevgili arkadaşım,beni kırmayıp P.D.Ç.S.ETK.30.a birbirinden güzel tariflerle katıldığınız için müteşekkirim,elinize gönlünüze sağlık.Tekrar katılımınızı bekliyorum,çayım hala sıcak ve taze!!! Ev sahipliğimden memnun olursunuz inşallah.
SEVGİ VE SELAMLARIMLA
Susamcorekotu.blogcu.com

Yeliz dedi ki...

şehriye salatası hiç yemedim ne güzel görünüyor denemek lazım. eline sağlık

nur_aleyna dedi ki...

Canım ziyaretime gelmiştin, bu gün fırsat bulup yorum yaza biliyorum sana.. ne güzel mamalar bu böyle.. salatan çok güzel gözüküyor ellerine sağlık..

bundan sonra hep beklerim, ben de sendeyim ;)


bi de unutmadan, blogunum ismi çok şirin :)

yemekyemek.azeriblog.com

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

Bloqum'u arkadas listesine (blog directory) eklediyiniz icin cok tesekkurler. COk guzel blog'unuz var, cok sevdim.Turk mutfagi'ni cok beyeniyorum. Blog'unuzu kendi blogumda (in Azeri language section) link olarak ekledim.

Bu arada salata nefis gorunuyor.

Sevgilerimle,
Feride

EVA dedi ki...

I want it to Turkey to try Recipes You look very tasty .. .. can try on

Mehtap dedi ki...

Değişik tatlar var bloğunda.herşey çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.

durutarifler dedi ki...

Her ikisinide hiç yapmadım. Tam denemelikler. Eminim çok güzel olmuşlardır. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Blog Widget by LinkWithin